Ostatnie wydarzenia

Do kolekcji firmy WAG-POL ŁĘCZYCA
dojechał oczekiwany klasyk Mercedes W111 250SE cabrio.

Samochód odebrałem w porcie w Bremerhaven.

Przy okazji pobytu w porcie w Bremerhaven.
Prawdziwy, oryginalny U-Boot Wilhelm Bauer

Jeden z czterech U-Bootów zachowanych od II Wojny Światowej do czasów współczesnych.
Zamówienie na budowę okrętu zostało złożone w stoczni Blohm & Voss 6 listopada 1943. Rozpoczęcie budowy okrętu miało miejsce 28 października 1944. Wodowanie nastąpiło 13 stycznia 1945, wejście do służby 24 lutego 1945. Końcówka II Wojny Światowej.


Okręt odbywał trening w ramach 31. Flotylli w Rønne (Bornholm), nie zdążył odbyć ani jednego patrolu bojowego. Przebazowany do Swinemünde (obecnie Świnoujście), został zatopiony przez własną załogę 4 maja 1945 w pobliżu Flensburga (operacja Regenbogen).


W czerwcu 1957, po 12 latach przebywania na dnie Bałtyku, okręt został podniesiony, wyremontowany w stoczni Howaldtswerke w Kilonii i wcielony do Bundesmarine pod nazwą „Wilhelm Bauer” Od 1 września 1960 do 28 sierpnia 1968 służył jako okręt doświadczalny. Od maja 1970 – z cywilną załogą – testowano na nim wyposażenie dla nowych typów okrętów podwodnych.
Okręt robi niemałe wrażenie.